Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją?

Możliwości otwarcia własnego biznesu w Polsce są olbrzymie – dodatkowo ułatwia to dzisiaj Internet, w którym otworzenie sklepu internetowego zajmuje dosłownie chwilę. Niestety, również tutaj możemy zetknąć się z nieuczciwą konkurencją. Jak ona działa i czy istnieją metody na ej wykrycie?

Działania w sieci – czarny PR

Czym jest nieuczciwy PR w sieci? Wystarczy prosty przykład. Szukając konkretnego produktu w Internecie często zdarza nam się czytać recenzje innych osób, które kupiły i w jakiś sposób produkt oceniają. Okazuje się, że takie recenzje można… kupić! Zlecanie pisania negatywnych komentarzy na konkurencję stanowi jedną z najczęściej stosowanych metod czarnego PR. Działania takie mają na celu zniechęcenie do kupowania produktów danej marki i skupieniu się na marce konkurencyjnej.

Konkurencja badania przez detektywów

Aby faktycznie wykryć takie celowe, negatywne działania niezbędna okaże się pomoc specjalistów. Dobrym przykładem będą tu detektywi specjalizujący się w cyberprzestępczości. Dzięki danym otrzymanym od operatorów są w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy dane komentarze oczerniające markę pochodzą z jednego miejsca.

Szukasz sprawdzonego i dyskretnego detektywa? Zajrzyj na stronę https://www.detektyw-select-team.pl i zapoznaj się z usługami detektywistycznymi biura Select Team